Jak zamknąć zgłoszenie po odbiorze oleju? (SENT)

Zgłoszenie musi być zamknięte do 24h po odbiorze oleju!

 

1. Wejdź na stronę internetową: www.puesc.gov.pl

 

2. W prawym górnym rogu ekranu kliknij „Zaloguj się” lub „Utwórz konto” w zależności od tego, czy już posiadasz utworzone konto w systemie czy chcesz je utworzyć. W przypadku, gdy konto zostało założone, kliknij „Zaloguj się”. W przypadku braku – należy je utworzyć. Instrukcja jak to zrobić – Jak utworzyć konto w systemie PUESC? (SENT)

 

4

 

3. Wpisz dane do logowania  (e-mail i hasło), następnie kliknij przycisk zaloguj.

 

5

 

4. Najedź kursorem na „Katalog e-usług” (lewy górny część strony). W rozwinięciu menu kliknij „e-Przewóz”.

 

6

 

 

 

5. Następnie kliknij w przycisk „Przejdź do systemu Sent”.

 

7

 

 

6. Z dostępnych formularzy wybierz :
„UZUPEŁNIENIE, AKTUALIZACJA,  ZAMKNIĘCIE, ANULOWANIE,  STATUS ZGŁOSZENIA”

 

7. Wprowadź „Numer referencyjny zgłoszenia” oraz „Klucz”.

9

 

 

Dane te znajdziesz (w zależności od formy transportu) na dołączonym dokumencie do listu przewozowego, fakturze za towar, oraz sms-ie – potwierdzającym wysyłkę. 

 

8. Sprawdź poprawność danych (dane osobowe oraz adresowe, nazwa, ilość towaru).
9. Jeśli wszystko się zgadza kliknij „Zakończ”. Następnie potwierdź dostawę zgodną ze zgłoszeniem i zatwierdź. (Należy również zaznaczyć oświadczenie).

Prawidłowo zamknięte zgłoszenie posiada na wydruku datę zamknięcia zgłoszenia.

10. Dokumenty potwierdzające zamknięcie i odbiór zgłoszenia przez Urząd należy wydrukować i przechowywać wraz z fakturą przez okres pięciu lat.