Jak zamknąć zgłoszenie po odbiorze oleju? (SENT)

Zgłoszenie musi być zamknięte do 24h po odbiorze oleju!

1. Wejdź na stronę internetową: www.puesc.gov.pl

2. W prawym górnym rogu ekranu kliknij „Zaloguj się” lub „Utwórz konto” w zależności od tego, czy już posiadasz utworzone konto w systemie czy chcesz je utworzyć. W przypadku, gdy konto zostało założone, kliknij „Zaloguj się”. W przypadku braku – należy je utworzyć. Instrukcja jak to zrobić – Jak utworzyć konto w systemie PUESC? (SENT)

4

3. Wpisz dane do logowania  (e-mail i hasło), następnie kliknij przycisk zaloguj.

5

Punkty od 4 do 6 obowiązują od 01-02-2020r.

4. W prawym górnym rogu kliknij przycisk „zmień”.

5. W okienku które wyskoczy rozwiń listę dostępnych firm których jesteś reprezentantem (lista dostępna pod szarym przyciskiem „kontekst własny”) i wybierz firmę którą w tym momencie reprezentujesz (która otrzymała olej). Następnie zatwierdź przyciskiem potwierdź.

Jeżeli na liście nie ma żadnych firm, lub brak Twojej firmy to znak, że nie zakończony został proces rejestracji w systemie (zmiany od 1 sierpnia 2019r.). Należy zrobić wszystko co zawarte jest w TEJ INSTRUKCJI.

6. W prawym górnym rogu obok przycisku zmień powinna pojawić się nazwa wybranej firmy. Jest to równoznaczne z tym, że w tym momencie reprezentujesz tą firmę.

7. Najedź kursorem na „Katalog e-usług” (lewy górny część strony). W rozwinięciu menu kliknij „e-Przewóz”.

6

8. Następnie kliknij w przycisk „Przejdź do zgłoszenia przewozu towaru”.

9. Z dostępnych formularzy wybierz:
„UZUPEŁNIENIE, AKTUALIZACJA,  ZAMKNIĘCIE, ANULOWANIE,  STATUS ZGŁOSZENIA”

10. Wprowadź „Numer referencyjny zgłoszenia” oraz „Klucz”.

9

Dane te znajdziesz w przypadku naszej firmy na Fakturze VAT za dostarczony towar, oraz w smsie potwierdzającym wysyłkę towaru. (W przypadku dostawy naszym transportem, lub zewnętrznym, dane te są na fakturze VAT, lub na innym dokumencie potwierdzającym przewóz – liście przewozowym, który/e przekaże kierowca).

11. Ukaże Ci się zgłoszenie. Sprawdź poprawność wyświetlonych danych w zgłoszeniu (dane osobowe oraz adresowe, nazwa, ilość towaru).
12. Jeśli wszystko się zgadza kliknij „Zakończ”. Następnie zaznacz dostawę zgodną ze zgłoszeniem, zaznacz oświadczenie na dole i zatwierdź (Zapisz) .

Prawidłowo zamknięte zgłoszenie posiada na wydruku informacje: „Status zgłoszenia: Zamknięte”.

13. Dokument potwierdzający zamknięcie  należy wydrukować (przycisk drukuj) i przechowywać wraz z fakturą przez okres pięciu lat. To na tym wydruku powinien być widoczny status zgłoszenia – zamknięte. Każdy inny status oznacza, że zgłoszenie nie zostało zamknięte.


W przypadku problemów, pytań dot. zamknięcia zgłoszenia SENT naszym Klientom (którzy kupili u nas towar podlegający zgłoszeniu) oferujemy bezpłatną pomoc w jego zamknięciu pod nr. tel. +48 601 956 541.